2. tammikuuta 2015

1/365

Eilinen oli vuoden 2015 ensimmäinen päivä. Puhdas sivu käännettäväksi. Uusi alku.
 
Ulkoisesti omassa elämässäni tai päiväni kulussa ei suuria mullistuksia varmasti voinut havaita, mutta sisäisesti tapahtui varmasti sitäkin enemmän. Ehkä eniten sellaista hiljaista hyväksyntää sille, että tämän vuoden aikana tulen muuttamaan omia toimiani ja ennenkaikkea karsimaan kaikkea turhaa, joka estää minua tekemästä asioita, joita oikeasti haluaisin tehdä.
 
Olen aikaisemmin huomannut, että kertarysäyksellä tehdyt muutokset eivät useinkaan kanna kovin pitkälle. Viikon kaalikeittokuuri ei pidemmällä tähtäimellä pidä minua hoikkana, eikä kerralla tyhjennetty vaatekaappi kauaa säilytä tilaansa. Tällaiset kertarysäys-projektit ovat myös usein todella uuvuttavia. Ties kuinka monta kertaa olen väsyttänyt itseni aivan uuvuksiin "tänään siivoan kerralla koko vintin"-tempauksilla. Eikä lopputulos väsyksissä tehtynä usein ole edes ollut niin siisti, kuin alunperin olin aikonut.
 
Siispä tällä kertaa annan muutoksen tapahtua pikku hiljaa, asia ja esine kerrallaan.
 
Olen vahvasti visuaalinen ihminen ja myös aina rakastanut numeroita ja asioiden mittaamista nimenomaan niiden kautta, joten tätä piirrettäni tyydyttääkseni päätin alkaa pitämään kirjaa tekemistäni muutoksista sekä kuvallisesti että laskien.
 
Tässä siis eilisen saavutukset:

Ihanan siisti kuiva-ainekaappi! Tyhjennettyäni kaapista kilokaupalla sekä ruokaa, joka oli jo vanhentunutta että erinäisissä vimmoissani ("nyt alkoi gluteeniton ruokavalio"jne) hankittua ruokaa, josta olen aivan varma niiden jäävän syömättä vastakin (tattaripuuro, yh) sain koko kaapin järjestettyä ja puhdistettua. Nyt siellä on ainoastaan ruokaa, jota varmasti syödään ja aseteltuna niin, että jo nopealla vilkaisulla tiedän mitä seuraavalla kauppareissulla on hankittava täydennykseksi.
 
Kylläpä oli huojentunut ja puhdistunut olo tehtyäni tuon siivouksen. Ja siihen kului vain reilu vartti!
 
Tavarasaldo: -5

Eilen eivät kaupat olleet auki, eikä muutenkaan tavaraa tullut kotimme ovista sisäänpäin, joten suunta on ainoastaan ulospäin. Fyysisesti nämä tavarat eivät ole vielä siirtyneet minnekään, mutta tyttärelle pieneksi jääneet vaatteet jatkavat pian matkaansa pienemmälle serkkutytölle ja vanha kuusenjalka joululiinan saattelemana kipataan pian Konttiin. Koko joulun vintissä vietettyään, olen aivan varma etteivät nuo pääsisi sieltä joulunviettoon tulevinakaan vuosina, joten jatkakoot matkaa jonkun toisen luo.
 
Mitähän kaappia tänään koluaisin?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti